dinsdag 3 december 2013

Vandaag zou officieel mijn laatste aankoopdag zijn. Op het lijstje stonden twee zaken. Enerzijds "De Killer" van Jacamon en Matz, anderzijds wilde ik Blacksad 5 van Diaz Canales en Guarnido nog hebben. De SSZ (stripspeciaalzaak) had Blacksad nog niet in huis, dus worden m'n plannen noodgedwongen een dag opgeschoven.

Ik heb natuurlijk lang getwijfeld of ik Blacksad wel écht nodig had. Het zou immers mijn plannen dwarsbomen. Gelukkig had ik een lijstje gemaakt, wat ik anders nooit doe, en van daaruit verantwoord ik mijn éénmalige en vroegtijdige planwijziging. Blacksad is het waard.

Tijdens het shoppen, deed ik mijn gebruikelijke rondje, hoewel ik een duidelijk lijstje van twee had. Hier eens kijken, daar eens snuffelen, het gebeurde als vanouds. Ik kwam ook een strip tegen die ik niet kende en me erg interessant leek. Hip als ik ben, wilde ik er een foto van nemen om m'n geheugen te helpen het te onthouden. Dat deed ik uiteindelijk niet. Hij zou toch verloren gaan. "FBI en Hollywood" zijn de trefwoorden die ik onthoud. Ken ik ze over 8 maanden nog, dan zal het een strip blijken om te kopen.

Zo, dag één (of nul, zo u wil) kan van start. Dat doen we al lezend. De hand die voedt zal voor enige tijd vanuit het eigen nest komen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten