vrijdag 20 december 2013

De Rust

Ik las Het Fantoom van Alexander Wolf uit. Het is een beter dan behoorlijk goed boek, vooral het begin kon me erg aangrijpen, maar belangrijker dan de goedheid van het boek, ervaar ik de rust die het meebracht.

Voor het eerst voelde ik na het lezen dat ik tevreden was. Er was geen "oh nog zoveel te gaan" (hoewel dat wel de waarheid is) maar een "weer eentje die ik kan schrappen".
Ik lees niet om te schrappen, maar om het leven te begrijpen. Alleen heb ik me in de loop der tijd teveel boeken op de hals gehaald die me iets over het leven moesten vertellen, dat ik helemaal niets leerde.

Doordat het aanbod beperkt is, krijgt het boek meer belang. Een gelezen pagina heeft meer waarde nu. Ik had nooit verwacht dat het zo "snel" zou komen (en misschien is het maar tijdelijk), maar dit is de weg die ik wilde bewandelen.

Ik raad het iedereen aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten