maandag 9 december 2013

De Boekenbon

De feestdagen zijn in aantocht en mensen vragen me wat ik graag zou willen voor Kerst. Normaal gezien is het antwoord "kiest u maar." en dan krijg ik een fijn geschenk wat ik het jaar erop hoogstwaarschijnlijk vergeten ben.
Tegenwoordig bekruipt me de neiging om "Een boek" of "een strip" te zeggen, alsof mijn aankoopstop  een financiële reden zou hebben. Mijn stapel met nog-te-lezen-boeken is té groot, waardoor ik geen nieuwe input meer wil. De boekenbon is dus een slecht idee.


Hoewel ik al 3 boeken van de bovenstaande lijst geschrapt heb, voel ik dat het me enige moeite kost om een "juist" boek te kiezen om als volgende te lezen. Een idee om dit op te lossen is: de feitelijke boeken nemen en op een andere plek in het huis een fictieve winkel in te richten alwaar ik mijn kopershart kan ophalen. Hoe ik dat praktisch ga aanpakken, is me nog niet duidelijk, maar ik zie een eigen winkeltje wel érg zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten