donderdag 23 januari 2014

De Barst

Diene die me kennen, weten dat ik al ettelijke jaren naar de (complete) biografie van Canetti zoek. Het is geen gemakkelijke zoektocht, maar in 2013 vond ik eindelijk het 1ste deel: De Behouden Tong. Ik betaalde een aardige som om het te hebben, maar dat was het uiteindelijk ook waard.
Oh, you!

Vandaag werd me toevallig een ander stuk van de Canetti-biografie in de schoot geworpen. Even heb ik getwijfeld, maar toen schoot een bekend citaat in m'n hoofd: "Alleen een idioot verandert nooit van mening". Dat heb ik natuurlijk aangepast naar mijn believen en ja hoor: ik kocht het boek (en moest daarvoor deel 1 herkopen, want het was een package-deal).

Je hebt dat andere spreekwoord dat zegt dat je dingen moet loslaten eer ze naar jou komen, maar daar wil ik niet op ingaan. Hoewel deze aankoop een barst is in mijn beleid, geef ik niet op en herstel ik de intenties zoals ze horen te zijn. Canetti laat je gewoon niet passeren, toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten